UKK - Usein Kysytyt Kysymykset

K1: Miksi ei nettilatauksessa ollut kuin vain yksi tuote, vaikka haluisin ladata erilaista lipputuotetta kortilleni?

V: Ensimmäiset lipputuotelataukset tulee tehdä aina myyntipisteissämme, joko Etelä-Pohjanmaan Matkailussa tai Komia Liikenteen toimistolla. Tällöin kortille kirjataan mikä tai mitä tuotteita kortilla on. Valitettavasti emme pysty toimistolta käsin liittämään lisätuotteita kortille vaan aina täytyy ostaa uusi lipputuote kortille myyntipisteissämme. Lisälataukset onnistuvat sitten normaalisti busseissamme, myyntipisteissämme tai nettilatausportaalissa.

K2: Korttini meni hukkaan, miten toimin?

V: Jos korttisi menee hukkaan, niin ilmoita siitä meille ja kerro nimesi tai korttinumerosi. Laitamme korttisi sulkulistalle, niin muut eivät voi käyttää korttiasi. Jos korttisi tuodaan toimistolle, niin ilmoitamme siitä välittömästi sinulle. Olethan muistanut antaa yhteystietosi korttia ostaessa? Jos et ole, niin voit lähettää meillä yhteystietosi info@komialiikenne.fi -sähköpostiosoitteeseen.

K3: Karttanne eivät näytä pysäkkejä. Mistä tiedän missä lähin pysäkkini on?

V: Joistakin meidän kartoissa löytyvät pysäkit punaisella pisteellä merkattuina tai ainakin ajantauspysäkit ovat merkattu. Pysäkit ja reitit löytyvät myös Google -maps palvelusta, josta voit hakea reittejämme! Kannattaa käydä tutkimassa! ps. Pian voit seurata bussejamme realiajassa älypuhelimella tai tietokoneella!
26.10.2016

K4: Voinko ladata kortille useamman lipputuotteen vai joudunko hankkimaan toisen kortin ja miten autolaite tietää mitä tuotetta se käyttää?

V: Kortille voit ladata useamman lipputuotteen ja kuten aiemmassa kysymyksessä (K1) on vastattukin, tulee uusi tuote käydä ostamassa ensimmäisen kerran myyntipisteistämme joko Etelä-Pohjanmaan Matkailusta tai Komia Liikenteen toimistolta Tehtaantie 11:sta. Jos kortille ladataan yhtä aikaa kaksi erilaista tuotetta esimerkiksi Sarjalippu ja Kuukausilippu, niin kortti käyttää ensimmäisenä asiakkaalle edullisemman tuotteen ja tässä tapauksessa se käyttää sarjalippua ensin. Kun sarjalipusta on matkat tai aika loppunut, niin kuukausilippu aktivoituu. Jos kortille on taas ensin ladattu Sarjalippu ja muutaman viikon päästä sinne ladataan Kuukausilippu, niin kortti käyttää ensimmäisenä ladatun lipputuotteen ensin, eli tässä esimerkissä Sarjalipun.

K5: Mikä on, kun ei meinaa nettilataus toimia ja tuloo vaan valakoosta ruutuun ja oon jo pari kertaa yrittäny?

V: Sinulla on voinut jäädä selaimesi välimuistiin jokin epäonnistunut lataustapahtuma. Tämä voi johtua siitä, että internetyhteytesi on pätkäissyt, jolloin lataus on keskeytynyt tai olet itse sulkenut tilauksen syystä tai toisesta ja sulkenut vain selaimen, etkä ole itse keskeyttänyt tapahtumaa ”Keskeytä” painikkeesta. Suosittelemme tyhjentämään selaimesi välimuistin, selaushistorian ja yrittämään uudestaan. Vois myös koittaa käynnistää tietokoneesi uudestaan.

K6: Ei ollut emännän kortilla matkoja, vaikka aamulla latasin netissä kortin!

V: Nettilatauksissa menee noin 2 tuntia, että tilaus saapuu autolaitteillemme.

K7: Pin-koodi? Mistä minä saan pin-koodin, josta voin tarkistella korttini saldoa?

V: Pin-koodin saat tilausvahvistuksen mukana, kun olet ensimmäisen kerran ladannut korttisi nettilautausportaalissamme. Tilausvahvistus aukeaa selaimeesi. Jos et kuitenkaan ole hoksannut ottaa pin-koodia ylös, niin soita meille tai lähetä sähköpostia ja kerro korttisi numero, niin me se sulle kollataan!

K8: Miksi ei minun uusi matkakorttini toiminut Peräseinäjoelta tulevassa bussissa?

V: Komia Liikenteen uudet matkakortit toimivat ainoastaan Komia Liikenteen tai Härmän Liikenteen julkisenliikenteen vuoroissa. Matkahuollonkin kortit vielä kyllä käyvät busseissamme.

K9: Mikä siinon kun menöö liikaa sarjakortilta matkoja kun käyn kasperin linkalla kaupungilla ja tuun saman tien takaasin? Eikö oo tunnin vaihto-oikeus muka voimassa?

V: Vaihto-oikeus on voimassa ainoastaan silloin kun vaihdat kahdelle eri linjalle. Esimerkiksi linjalta 6, linjalle 10. Vaihto-oikeus ei ole voimassa edestakaisiin matkoihin, koska tällöinhän kuljet samalla linjalla ja matkaketju ei toteudu. Suosittelemme sinua ottamaan Kuukausikortin, niin voit matkustaa kuukauden aikana niin paljon kuin haluat.

K10: Kauanko korttini on voimassa? Pitääkö se uusia joskus ja maksaako se? Mitenkäs jäljellä oleville päivilleni käy?

V: Kortin niin kutsuttu teknillinen ikä on kolmesta viiteen vuoteen. Sen jälkeen kortti lakkaa toimimasta. Tämän jälkeen kortti täytyy uusia ja silloin tulee maksaa kortin luonti maksu 5€. Hyvitämme kyllä kortille olevat matkat tai päivämäärät.